هر شماره آیتل = یک شغل تخصصی، پایدار و پر رونق

   در مطالعه این بخش فرض بر این است که شما با شماره های آیتل (فون واژه یا شماره رند حروفی) و نحوه عملکرد آن آشنایی دارید، اگر چنین نیست، لطفا قبل از مطالعه آن، حتما بخش «آشنایی با فون واژه» را مطالعه نمایید.
 
هر شماره آیتل = یک شغل تخصصی، پایدار و پر رونق

 

 یکی از بهترین کارکردهای فون واژه، امکان « راه اندازی یک کسب و کار تخصصی، پایدار و پررونق» است و اما:

چرا تخصصی؟: هر فون واژه شامل برند یا کلمه کلیدی در هر صنفی است که خود تمرکز خدمت دهی آن شخص در آن حوزه را به خوبی برای مشتریان مشخص می نماید. مثلا انتخاب فون واژه Printer نشان می دهد که شخص مورد نظر بصورت حرفه ای و تخصصی در این حوزه فعالیت می نماید.
 
چرا پایدار؟: با توجه به مزایای مهم فون واژه که در ادامه مفصلا شرح داده خواهد شد، هر فون واژه بصورت بالقوه و در تمام 24 ساعت هر شبانه روز و 7 روز هر هفته و... با اثربخشی فوق العاده خود برای شما تا سالهای سال، تبلیغات خواهد نمود بدون اینکه نیاز باشد شما هزینه تبلیغات جدیدی را متحمل شوید.
 
چرا پر رونق؟: اگر دیگر پارامترهای کسب و کار شامل مهارت مطلوب در انجام خدمت مورد نظر و همچنین نحوه تعامل با مشتریان را کسب کرده باشید، بصورتیکه قادر به ارائه مطلوب آن مهارت یا خدمت و همچنین نگهداری مشتریان قبلی خود باشید، فون واژه با قابلیت بالقوه خود در جذب همیشگی مشتریان جدید، کسب و کار شما را به کسب و کاری پر رونق تبدیل خواهد کرد.  
 
در اینجا  لازم است تا به برخی از مهمترین مزایای فون واژه اشاره گردد تا قابلیت آن در ایجاد کسب و کار تخصصی، پایدار و پر رونق بهتر نشان داده شود.
در این بخش سعی می گردد تا بیشتر بر روی کسب و کارهای کوچک تمرکز گردد و بالطبع مثالها در همان محدوده می باشد، ناگفته نماند که تمامی مزایای ذکر شده، در مورد شرکتهای کوچک و بزرگ با قدرت اثربخشی بیشتری برقرار است.
حال به عنوان مثال، حوزه فروش و خدمات پرینتر انتخاب و با توجه به کلمه کلیدی و تجاری Printer، فون واژه 0912Printer درنظر گرفته می شود، این مثال می تواند هر برند و یا هر کلمه تجاری و کلیدی در هر صنفی را شامل گردد:

 

 

مهمترین مزایای فون واژه

 
  یادآوری آسان 
یادآوری کلمات بوضوح از یادآوری شماره‌ها راحت‌تر است. چنانچه به ذهن خود مراجعه کنید، خواهید دید که به ازای هزاران هزار واژه، تعداد بسیار محدودی شماره وجود دارد؛ حداکثر چند ده شماره‌ای که تقریبا همگی مربوط به شخص شما هستند.
مدت زمانی که یک شماره تلفن، چه در یک تبلیغ تلویزیونی و چه بر روی یک بیلبورد کنار بزرگراه، در معرض دید مردم قرار میگیرد، چیزی کمتر از 5 ثانیه است؛ و این خود گویای اهمیت فون واژه در تبلیغات است چرا که تنها راه تماس مردم از این طریق، حفظ کردن شماره تلفن است؛ زیرا نمیتوان انتظار داشت که در این مدت کوتاه کسی بتواند آن شماره را جایی یادداشت کند.
بهره‌گیری از فون‌واژه سبب میشود تا مشتری، فورا شما را به یاد آورده و بنابراین اولین جایی باشید که با آن تماس میگیرند.
 فون‌واژه = تماس بیشتر = تجارت بیشتر = فروش بیشتر = سود بیشتر
 هنگامیکه یک مشتری بالقوه، شماره‌ی شما را به یاد می آورد، به احتمال بسیار زیاد دفعه‌ی بعد نیز با شما تماس خواهد گرفت. در حوزه تبلیغات، آمار زیر شایان توجه است:
§         در تبلیغ “دهان به دهان”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 438% آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         به یاد آوردن یک فون‌واژه بعد از 48 ساعت، 2358% امکان پذیرتر از یک شماره تلفن معمولی است.
§         در تبلیغات “آهنربایی روی یخچال”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 675% آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         به یاد آوردن یک فون‌واژه بعد از 48 ساعت، 1648% امکان پذیرتر از یک شماره تلفن معمولی است.
§         در تبلیغات “روی بدنه‌ی خودرو”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 525% آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         به یاد آوردن یک فون‌واژه بعد از 48 ساعت، 1500% امکان پذیرتر از یک شماره تلفن معمولی است.
§         در تبلیغات “روی تابلو دفترکار”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 10 بار آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         به یاد آوردن یک فون‌واژه بعد از 48 ساعت، 20 بار امکان پذیرتر از یک شماره تلفن معمولی است.
§         در تبلیغات “چاپی”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 8 بار آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         به یاد آوردن یک فون‌واژه بعد از 48 ساعت، 19 بار امکان پذیرتر از یک شماره تلفن معمولی است.
§         در تبلیغات “رادیویی”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 244% آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         در تبلیغات “شهری”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 10 بار آسانتر از یک شماره تلفن است.
§         به یاد آوردن یک فون‌واژه بعد از 48 ساعت، 20 بار امکان پذیرتر از یک شماره تلفن معمولی است.
§         در تبلیغات “تلویزیونی”:
§         بخاطر سپردن یک فون‌واژه 7 بار آسانتر از یک شماره تلفن است.
 
 افزایش اثربخشی تبلیغات
تحقیقات صورت گرفته در استرالیا بیانگر این حقیقت است که کاربرد فون‌واژه بجای شماره تلفن، نرخ بازدهی تبلیغات را تا 300% افزایش داده و این یعنی سه برابر شدن اثر تبلیغات، تنها از طریق جایگزینی شماره تلفن با فون‌واژه. بر این اساس تعجب آور نیست که از 50 تبلیغ بزرگ استرالیا، 30 تبلیغ شامل فون‌واژه است.
 
آفرینش نام تجاری (برند)
وقتی فون‌واژه‌ای به عنوان نام تجاری بکار میرود، روز به روز بر شهرت و اعتبار آن افزوده میشود، چراکه در هر تماس، آن نام تکرار میشود. در واقع این خود یکی از مهمترین رویکردهای بازاریابی بسیاری از شرکتهاست؛ فون‌واژه، خودش بازاریابی میکند. فراموش نکنید که برای حداکثر بهره برداری از این ویژگی، فون‌واژه را در سایر تبلیغات خود نیز مورد استفاده قراردهید.
 
اثرگذاری بر روی مشتریان
 هنگامیکه خود را کاملا در دسترس مشتری قرار می دهید، این اثر مثبت در ذهن او نقش میبندد که شما شرکتی موفق و حرفه ای هستید؛ چراکه به نظر میرسد ظرفیت پاسخگویی به درخواستهای بیشماری را دارید (توجه: حتما قبل از تبلیغ فون‌واژه‌ی خود، از قابلیت گسترش سریع خدمات خود، اطمینان حاصل نمایید.(
 
فرصتی برای پیشروی
در بازار خود جلو بیفتید. رشد سریع اشخاص و یا شرکتهایی که فون‌واژه را به خدمت گرفته اند، اثبات شده است. سعی کنید جزو اولین کسانی باشید که این واقعیت را بکارمیبرند. هرقدر زودتر وارد شوید، زودتر نیز از این امتیاز رقابتی خود در بازار بهره‌مند میشوید. نتایج موجود حاکی از آن است که بعضی از شرکتهای بزرگ به علت کندی در تصمیم‌گیری مجبور به استفاده از فون‌واژه ای با کیفیت پایین‌تر گشته‌اند چرا که فون‌واژه‌ی ممتاز مورد نظر آنها پیشتر توسط یک شرکت چابکتر گرفته شده است؛ اتفاقی که قبلا در مورد نامهای دامنه (Domain Names) در اینترنت رخ داد. در آن زمان نیز افراد کمی از ارزش واقعی آنها در آینده مطلع بودند.
 
از دور خارج کردن رقیبان
همانطور که گفته شد، فون‌واژه‌ها یادآوری شماره‌ی شما را تسهیل کرده و از این رو مشتریان قدیم و جدید میتوانند بدون جستجو، یعنی بدون مراجعه به منابعی مانند 118، “کتاب اول”، “آگهی روزنامه” و یا اینترنت با شما تماس برقرار کرده و در معرض تبلیغات جذاب رقیبان شما قرار نگیرد.
 
مناسب شرکتهای کوچک و بزرگ
شرکتهای کوچک از این طریق قدم در راه رشد جهشی گذاشته و شرکتهای بزرگ نیز موقعیت خود را تثبیت میکنند.
 
 زمینه ساز تبلیغ “دهان به دهان”
 
شرایط حاکم بر بازار ایران سبب شده است تا توصیه و پیشنهاد دوستان وآشنایان در استفاده از خدمات یا محصولات یک شرکت خاص، از اهمیت بالایی برخوردار باشداین نوع تبلیغ که به “دهان به دهان”(Word of Mouth) معروف است یکی از موثرترین انواع تبلیغ بوده و به وضوح از ویژگیهای بارز فون‌واژه ها به شمار میرود، چراکه هنگام مصاحبت با دوستان معمولا پیشنهادهای آنها را به خاطر میسپاریم تا اینکه در جایی یادداشت نماییم.
 
 نماد هوشمندی، پرستیژ و جهانی اندیشیدن
آگاهی از یک روش پیشرفته و کاربرد آن خصوصا هنگامیکه جزو اولین ها باشید، آشکارا نشانه هوشمندی شماست؛ داشتن یک فون‌واژه ی مناسب و زیبا نیز همینگونه است چرا که تنها اولین ها فرصت خرید چنین فون‌واژه ای را دارند (در نظر داشته باشید که تعداد فون‌واژه های با کیفیت، بسیار کم است). قرار گرفتن (به هر شکلی) در کنار شرکتهای صاحب نام، پرستیژ ایجاد میکند و این یکی دیگر از کارکردهای فون‌واژه است؛ کافیست به لیست شرکتهای بزرگی که از فون‌واژه استفاده میکنند نگاهی بیاندازید.
 
صعود در لیست نتایج موتورهای جستجو (SEO)
 کاربرد فون‌واژه بهترین روشی است که نمایش وب سایت شما را در صفحه اول نتایج جستجو (توسط موتورهای جستجویی چون “گوگل” و “یاهو”) تضمین میکند؛ فون‌واژه ی شما، در حوزه تجارتتان یکتاست و چنانچه آن را در موقعیت مناسبی در وب سایت خود قرار دهید، اولین نتیجه ی جستجو خواهید بود. بطور مثال 0912Printer در کل دنیا منحصر بفرد بوده و با جستجوی آن در اینترنت، اولین گزینه های یافت شده، به ارائه دهنده این خدمت ختم خواهد شد.
 
افزایش مستمر مشتریان بدون هزینه مجدد
فون‌واژه ی خود را انتشار دهید و از آن پس هزینه تبلیغات تان را کاهش دهید. وقتی فون‌واژه ای روی تمامی لوازم التحریر یک شرکت چاپ شود، به سرعت در ذهن مشتریانش منتشر شده و بعد از آن برای اینکه به همان تعداد قبل، تماس از جانب مشتریانش داشته باشد، به تبلیغات کمتری (و در نتیجه هزینه کمتری) نیاز خواهد داشت.
 
رشد جهشی فروش
 
رشد هر کسب و کار رابطه مستقیمی با رشد فروش داشته و رشد فروش نیز مستقیما به رشد تعداد مشتریان وابسته است. اثر کاربرد یک فون‌واژه مناسب در افزایش تعداد مشتریان نیز کاملا روشن است.
 
امکان یکی کردن تمامی کانالهای ارتباطی با مشتریان با نام برند تجاری
یکی از مهمترین مزایای فون واژه ها از منظر تجاری مخصوصا برای کسانی که می خواهند در زمینه برندسازی نیز فعالیت نمایند، امکان یکی کردن تمامی کانالهای ارتباطی با مشتریان با نام برند تجاری و یا واژه کلیدی هر صنف تجاری است.
بطور مثال در مورد فون واژه 0912Printer خواهیم داشت:
- تلفن تماس شما به نام برند شما:  0912Printer
- رابط پیامکی شما به نام برند شما: 0912Printer
- ایمیل شما به نام برند شما: 0912Printer@gmail.com
4- سایت اینترنتی شما به نام برند شما: 0912Printer.com 
)این سایت می تواند بعنوان سایت جانبی جهت هدایت مشتریان به سایت اصلی استفاده گردد(
مهمترین نکته در مبحث یکی شدن کانالهای ارتباطی از طریق فون واژه در این است که مشتریان هر بار که بخواهند با شما تماس بگیرند، هر بار که بخواهند به شما پیامک بزنند، و هربار که بخواهند به سایت شما رجوع کنند یا ایمیل بفرستند، برند شما را تکرار می کنند و چه مزیتی برای یک برند بهتر از اینکه مدام و مدام و بارها و بارها، با کوچکترین بهانه در ذهن مشتریان تکرار شود و قدرت برندینگ آنرا افزایش دهد. تمامی آنانیکه  با مساله و کارکرد برندینگ و یا اثربخشی کلمات کلیدی هر صنف آشنایی دارند، فقط همین ویژگی فون واژه را نقطه پایانی می دانند که صاحبان هر کسب و کاری را مجاب نماید با توجه به اینکه این فون واژه ها منحصربفرد و انحصاری است، تحت هر شرایطی و به هر قیمتی فون واژه مربوط به برند و یا کلمات کلیدی مربوط به صنف خود را تهیه کنند، قبل از آنکه فون واژه مربوط به برند و یا کلمات کلیدی صنف آنها توسط رقیبان و مدعیان آن برند و لغت تصاحب گردد.


در آنچه که ذکر شد، سعی گردید مهمترین مزایا ذکر گردد، در عین حال می توانید کاملتر آنرا در بخش مزایای فون واژه مطالعه نمایید.
 
تمام مزایای ذکر شده می تواند در باره تمامی حرفه های تخصصی همچون پزشکی و دندانپزشکی، حقوقی و وکالت، هنر، آموزشی و زبان، کامپیوتر،گردشگری و توریسم، پوشاک و جواهرات و همچنین تمامی کسب و کارهای خدماتی همچون تاسیسات، اتومکانیک، نجاری و.... صادق باشد.

 
 
 
موفقیت تجاری شما، آرزوی ماست.
iTel.ir